sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Harrastan tankotanssia!

Osa on varmaan huomannukki mun instassa kuvia tankotanssista ja nyt päätin kertoa siitä vähän enemmän!
   Elikkäs päätin helmikuussa, että pakko alkaa tekemään jotain järkevää ja näkemään ihmisiä enempi ennemmin kuin kotona marisisin "tylsää" elämääni. Mulla oli tulossa synttärit ja rupesin googlettamaan erilaisia harrastuksia mitä voisin alkaa harrastamaan. Mielessä oli street- tai moderni tanssi mitä joskus teininä yritin harrastaa, kunnes muut menot vei sitten mennessään.. Sitten mun mieleen tuli tankotanssi, joka oli käynyt mun mielessä useasti ennenkin ja mietin, että siinähän olis mulle oikea liikuntamuoto. Se on melko haastavaa voimaa vaativaa hommaa, mutta saisin sillä kunnon paremmaksi. Eihän siinä mitään menetäkkään jos kokeilee! Sain jopa vanhemmat sponsoroimaan synttäreiden nimissä itselle aloituskurssin ja siitä se sitten lähti. Jäin aivan täysin koukkuun koko hommaan. Siis minä, joka en koskaan oo harrastanut mitään kunnon liikuntaa muuta kuin sillointällöin koittanut yrittää lenkkeillä ja jumppailla?!
    Ensimmäisen treenikerran jälkeen oli todella vetreä olo ja tuntui niin hyvältä kunnolla liikkua ja roikkua siinä tangossa, sillä lihakset vetreytyi ja ryhtikin tuntui paaljon paljon paremmalta. Musta oikein huomas, että olin kaivannut sitä nuiden parturi-kampaajan hommien ohella. Kärsin hermosäryistä varsinkin käsissä ja välillä sain myös jännetuppitulehduksia käsiin. Myös niskat oli aina ihan tuhannen jumissa kokoajan. Nyt tuntuu, että niitäkään ei tule niin helpolla kun liikkuu, roikkuu ja apinoi tuolla tangolla! Nimenomaan apinoi, on se sen verran raskasta hommaa. Näkisittepä mut kieli poskella roikkumassa ja miettimässä et mitenkäpäin sitä pitikään mennä ja mihin menee käsi ja miten tässä pysyy yms. :"D Ei voi kun kunnioittaa alaa harrastavia henkilöitä!
    Kävin siellä tunneilla sen aloituskurssin verran plus päälle mun äidin aloittelijan käyntikortin (hänkin kävi kokeilemassa mutta ei innostunut) , mutta koska opiskelijapudjekti alko paukkumaan koiran lääkärikulujen vuoksi (allergioita ja allergisia reaktioita raukalla..) , niin päätin nyt hetkeksi jatkaa treenejä ihan vain kotona ja parantaa lihasvoimaa/peruskuntoa kotona. Mä tosiaan innostuin alussa niinkin reippaasti, että tilasin heti myös tangon kämpille, joten pystyn myös kotona treenailemaan. :) Kesän jälkeen olis taas tarkotus jatkaa tunneilla käymistä ja sillävälin menen näillä puitteilla, eli siis minä ja youtube plus kunnon parantaminen, kunhan se on mulle hyvissä rajoin enkä heti kuluta itseäni loppuun. Musta vaan tuntuu, että mä saan kokoajan kieltää itseeni roikkumassa tuolla liikaa, sillä se on mun mielestä niiin hauskaa!

Aattelin laittaa teille muutamia kuvia mun liikkeistä mitä oon oppinut. Toki oon tehnyt paljon erilaisia pyörähdyksiä ja muutakin, mutta tässä nyt ne mulle vaikeimmat, jotka oon työn ja tuskan kautta oppinut!


Harrastuksista vielä sen verran, että päätin myös kesällä alkaa mun siskon kanssa harrastamaan jalkapalloa tms., joten nappiksetki odottaa ens tiistain treenejä varten!
Mitä te meinaatte kesällä? Onko teillä joitai kivoja kesäharrastuksia? :-)

6 kommenttia:

  1. Kuinkas sattuikaan... Oon itsekin menossa tänään ekaa kertaa kokeilemaan tankotanssia. :) Toivon hurahtavani yhtä kovaa. Tosin vasurissa pari hermovauriota, joten katsotaan, kuinka käsi kestää.

    Ja bongasin sun ihanat ananasverhot! Mistäköhän olet ne ostanut? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kerroppa sitte miten meni :) Verhot on itseasiassa tehty pussilakanoista haha :"D Ei kyllä huomaa yhtään kun materiaali on hyvää siihen! Prismoissa oli jossain vaiheessa niitä housen ananas tuotteita.

      Poista
  2. Harrastan kans tankotanssia ja se on tosi parasta ♥ Lempiliike täl hetkel on https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/poledancedictionary.com/uploads/images/00311-allegra-thumbnail-ad581fc2ca292af6aedf0456d9d991df178b5c83.jpg ja sit rakastan kaikkii erilaisii sarjoi♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi onpa kiva saada kommentteja myös samaa harrastajilta! :3 Onhan tuo aivan mahtava harrastus! <3 Itellä tosiaan menossa kaikkien liikkeiden harjottelua ja vähän voimailua ja venyttelyä, että se onnistuu helpommin :D

      Poista
  3. Oi vitsi onnee ihanan lajin löytäneelle! Itekin harrastanut vuodesta 2012, mutta nyt 2 vuotta tosi harvakseltaan treenaillu terveyden takia... Mun blogista löytyy tankojuttuja myös jos kiinnostaa! :)
    ☞Life à la Annika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kiitos! :3 ja todellaki kiinnostaa kaikki tankoaiheiset blogit, käynpä tsekkaamassa :)

      Poista