keskiviikko 20. tammikuuta 2016

LUMENE:n meikkivoiteet testissä!

Nyt mä jouduin siihen tilanteeseen, että mun oli pakko etsiä uusi meikkivoide... Mun täydellistä meikkivoidetta ei enää myydä.
Käytin ennen LUMENE:n Triple stay Matte- meikkivoidetta, joka oli mattainen, melko peittävä, pysyi todella hyvin koko päivän, täydellinen sävy, sulautui ja kuivui iholleni täysin, eikä tuntunut mitenkään kasvoissa. Olin käyttänyt sitä noin 10-vuotta enkä ollut löytänyt koskaan sitä parempaa ja hinta-laatu suhde olivat kunnossa tällä tuotteella!

(Sori jouduin ottamaan kuvan netistä kun ei ole enään muuta kuin tuhotut purkit.. :D )

Nyt kun tätä tuotetta ei löytynyt enää ja menin ostamaan vastaavaa tuotetta LUMENE:n matt control oil-free foundationia, niin petyin tuotteeseen. Ensinnäkin sävyt olivat muuttunut aivan täysin ja minua oli ohjaamassa meikkivoiteen sävyistä tietämätön henkilö ja voiteesta tuli liian tumma minun iholleni. Tämä ei ollut tietenkään myyjän vika, mutta kyllä se harmitti viimeisillä opiskelija-budjeteilla ostaa turhaan itselle sopimaton meikkivoide. Myös tuotetta kokeillessa tuntui kuin meikkivoide olisi tukkeutunut ihoni "sisälle", tuntui maskilta ja epämukavalta naamassani. Todellakin peitti myös ihohuokoiset, niinkuin lupasi, vähän liiankin hyvin.. Se ei sopinut yhtään mulle!

(ja tämäkin googlattu..)

Mutta koska sain Anttilassa tietämätöntä palvelua (ei ollut myyjän vika), niin päätin googletella eri meikkivoiteita mitkä voisivat sopia mulle. Pienen googlailun jälkeen päätin vielä antaa LUMENE:lle mahdollisuuden, sillä LUMENE longwear blur foundation vaikutti mielestäni hyvältä ja oli saanut kehuja. Se ei ollut liian peittävä, mutta sillä sai parilla kerroksella myös peitettyä huonompia alueita, niinkuin mulla nenä on se ongelma tässä pärstässä. Mun nenä kiiltää vähän ja punottaa kun käy ulkona ja se on  oikeastaan melkein ainut, mitä mun tarvii peittää naamassani. Myöskin tuo "ei liian peittävyys" oli hyvä siinä mielessä, että siitä tuli luonnollisemman näköinen ja näytti enemmän omilta kasvoilta. Mattaisuutta tuotteessa oli hieman, mutta ainakin kasvovoiteen jälkeen pinnalle tuli vähän "kosteutta". Täytyy kokeilla myös ilman kasvovoidetta ensi kerralla, sillä mulla tekee välillä samaa muutenkin jos ihoa on liikaa kosteutettu. Sävy oli enemmän mun kasvojen sävyä kuin edellinen meikkivoiteeni, joka oli hieman vaaleampi kuin oma ihoni. Näytti siis kaikinpuolin luonnollisemmalta ja tämä tuote sopi mun kasvoille hyvin! Eikä tarvinut lisätä voidetta päivänmittaan, mikä on todella tärkeätä mulle kun en jaksa tsekata naamaa vähän väliä, että onhan kaikki kunnossa.


Ainakin tällä hetkellä LUMENE:n longwear blur foundation sai mun peukut pystyyn ja jää mun meikkivoiteeksi. Suunnittelin myös Make Up Foreverin meikkivoidetta ja ehkä macia, mutta koska Oulussa Stocmannissa ei ole näitä (tai muutenkaan Oulussa), niin en jaksanut alkaa soittelemaan Helsingin Stockalle, että osaisikohan kukaan neuvoa sävyissä, että saisi tilattua Oulun Stockalle tuotteen. Odottelen, että meillä alkaa pian meikkauskurssit koulussa, niin ajattelin ovelana sitten katsella nuita Make Up Foreverin meikkivoiteiden sävyjä tarkemmin. En kehtaa mennä muutenvain niitä räpläilemään kun opettajat ei siitä tykkää. :D Voisin tilata sen jenkeistä, jossa tuotteet ovat puolet halvempia kuin Suomessa. Se on siinä mielessäkin hyvä kun se ei sisällä aurinkosuojaa ja näin ei myöskään näytä naama vaaleammalta kun ottaa salamalla kuvaa. Nyt kuitenkin LUMENE toimii meikkivoiteenani taas kerran! :)

Tässä vielä videota, missä testaan tätä meikkivoidetta tarkemmin:


Mitäs mieltä te olette LUMENE:n uudistuksista ja uusista tuotteista? Käyttääkö joku muukin tuota longwear blur foundationia? :)

5 kommenttia:

  1. Kiva kun teit postaukseen myös videon :) Mulla on kans käytössä pelkästään lumenen meikkivoiteita. Ja oon todennu myös että niissä on hyvä hinta laatu suhde verrattuna muihin markketti kosmetiikkaan :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep ne on kyl hyviä! Harmittaa vaan et vähän kun hyviä tuotteita pistetään turhaan pois :/

      Poista
    2. Jaa sanat vaihto ihme järkkään.. nooh anyvay.. piti laittaa toi "vähän" tuon "et" sanan etee :D

      Poista
    3. Jaa sanat vaihto ihme järkkään.. nooh anyvay.. piti laittaa toi "vähän" tuon "et" sanan etee :D

      Poista
    4. Jep ne on kyl hyviä! Harmittaa vaan et vähän kun hyviä tuotteita pistetään turhaan pois :/

      Poista